-
අති උතුම් පොසොන් පොහොය අදට යෙදී ඇත,මිහිඳු මාහිමි මෙරට බෞද්ධ ධර්මය ස්ථාපිත කිරීම ඉන් සංඛේතවත් වෙයි, එදා සිට අද දක්වා කාළ පරාසය තුල මේ ධර්මදීපය කොතෙක්නම් බුදුදහමින් ඔපවත් වී ද..
එකෙකු බුදුන්ට අයිතිවාසිකම් කියනු වස් බුදුන් ශ්රී ලංකා ද්වීපයෙහි ඉපදුනු බවක් කියති, තවකෙක් නිකායද, තවකෙක් අසපුද නිර්මාණය කරති, තවකෙක් ඔන්ලයින් පාඩම් මාලාවකින් නිවන් දක්කයි,
බුදු දහම කොතෙක් ඔප්නැංවීද යත් දැන් “සාධු“ කියන්නේද තාලයට වරුවක් පමණ ඇදීමෙන් පසුය, දැන් ස්වාමීන් වහන්සේලාද නැත, ඇත්තේ හුරතල් හඬින් වෙළඳ බණ දෙසන අසපුවේ පොඩි සුදු සාදුලා ය,උන්නාංසේලාට පිණ්ඩපාතය “හරාම්“ය ,හිරු එළියේ ඇවිදීම “හරාම් “ය මොන්ටරෝවක් නැතුව ගමන් බිමන් යාම “හරාම් ය“
පන්සල දැන් වදකගාර තත්වයේ පවතී, ඇබිත්තයාව බාල්කයේ එල්ලා පහරදී මරන්නේ ක්ශණික ධර්මවභෝධය පිණිසය, හැන්දෑවට ගංජා සුරුට්ටුවක් බී පන්සලේ සාමනේර හිමිවරු රෙස්ලින් කෙළගන්නේ ගම්මු සැනසීමටය,සසර දුක පැහැදවීමටය..
පසුගිය සම්බුද්ධත්ව ජයන්තියෙන් පසු මේ ධර්මදීපය ඇදවැටුනේ අගාධයටමය, වෙසක් සිරි වැස්සට දියවී සතියක් යන්නට මත්තෙන් එකා දෙන්නා තැන් තැන් වල මියැදුන හ. තාප්පවලට යටවී, පස්කඳුවලට යටවී, අවි ආයුධ පෙන්වන්නට ගොස් ආදී එකී මෙකී නොකී විවිධ අයුරින් පිරිස් මිය ගියහ, ඒ මිය යන බහුතරය සිංහල බෞද්ධයෝය, ආයුධ පෙන්නන්නට ගොස් දියට පැන මැරුණු හෝ පොලීසියට පහර දෙන්නට ගොස් මැරුන එක “තම්බියෙක්“ එක “දෙමළෙක්“ ගැනවත් අප අසා නැත,
සොත්ති උපාලිලා,පද්මෙලා, ආමි අමිලලා, නාවල නහාල්ලා, ආදී පාතාල ප්රබල නම් ඇසුනත් දර්ගාටවුන් මොහොමඩ්...මඩකලවුවෙ මුත්තුකුමාර් ආදී නම් ඇසෙන්නේ නැත....අවාසනාවකට ඒ පාතාල ගිණුමටද වැඩිපුර බැරවන්නේ සිංහල බෞද්ධයා ය,
බෞදධයා වෙනුවෙන් ආගමික පොලීසියකි, ඒ බුදුන් දෙසූ මගද? පොලීසිය යනු පොළු මුගුරු සහිතව හෝ රහිතව රටේ සාමය හා සහජීවනය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින කොටසකි, ඊට “ආගමික“ එක්වූ විට මැවෙන්නේ සෞදියේ බෙලිකපන, ඇඟිලි කපන ආගමික පොලීසිය එනම් මුතෙව්වන්ය,
බෞද්ධ දර්ශණය යනු පරම අවිහිංසාවාදී දහමක් විනා අවියෙන් බලයෙන් නිලයෙන් පිරිස් මර්ධනයකරන මරාලයක් නොවේ..!
වෙසක් පොසොන් දැන් පාරිභෝගික අවශ්යතාවයක් මිස ආගමික අවශ්යතාවයක් නොවන මට්ටමට පිරිහී ඇත, එහෙව් මාර්කටිං වෙසක්,පොසොන් තුල, රී ලෝඩ් දන්සල්, ඔන්ලයින් ඩිජිටල් තොරන් අරුමයක් නොවේ, කලින් දින වෙන්කල ස්කයිප් ධර්මදේශනා අරුමයක් නොවේ...! ධර්මාවබෝධය පිණිස ෆේස්බුක් එන හිමිවරු සිවුරු හැරයාම අරුමයක් නොවේ..! ඒ ආගමික වෙළඳ සංස්කෘතියේ හැටිය, එසේ කියා අපද වැල යන අතට මැස්ස ගසා ඵලද නෙලාගන්නෙමු, ඔන්ලයින් නිවන් යන්නෙමු, ඩිජිටල් තොරන් බලන්නෙමු, ස්කයිප් බණ අහන්නෙමු, ඉන් නොනැවතී අසපුවල එෆ් බී එන පොඩි සුදු සාදුලාගේ ඉන්ටර්නෙට් බිල්ද ගෙවන්නෙමු...!
සා.......ධු... සා........ධූ.... සා......ධූ
පිහිටක් නැති ,සරණක් නැති, සතුටක් ඇති මුහුනක් නැති
මේ සසර දනව්වේ...
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා බුදුහාමුදුරුවනේ...
හබලක් නැති ඔරුවක් ඇති මිනිසුන් වෙති වෙරළක් නැති
මේ සසර දනව්වේ...
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා බුදුහාමුදුරුවනේ..
නිවනක් ඇති ගෙදරක් නැති ගමනක් වෙති වෙහෙසක් නැති
මේ සසර දනව්වේ...
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා බුදුහාමුදුරුවනේ..
චමින්ද ප්රදීප් සිල්වා ගුණරත්න..
අති උතුම් පොසොන් පොහොය අදට යෙදී ඇත,මිහිඳු මාහිමි මෙරට බෞද්ධ ධර්මය ස්ථාපිත කිරීම ඉන් සංඛේතවත් වෙයි, එදා සිට අද දක්වා කාළ පරාසය තුල මේ ධර්මදීපය කොතෙක්නම් බුදුදහමින් ඔපවත් වී ද..
එකෙකු බුදුන්ට අයිතිවාසිකම් කියනු වස් බුදුන් ශ්රී ලංකා ද්වීපයෙහි ඉපදුනු බවක් කියති, තවකෙක් නිකායද, තවකෙක් අසපුද නිර්මාණය කරති, තවකෙක් ඔන්ලයින් පාඩම් මාලාවකින් නිවන් දක්කයි,
බුදු දහම කොතෙක් ඔප්නැංවීද යත් දැන් “සාධු“ කියන්නේද තාලයට වරුවක් පමණ ඇදීමෙන් පසුය, දැන් ස්වාමීන් වහන්සේලාද නැත, ඇත්තේ හුරතල් හඬින් වෙළඳ බණ දෙසන අසපුවේ පොඩි සුදු සාදුලා ය,උන්නාංසේලාට පිණ්ඩපාතය “හරාම්“ය ,හිරු එළියේ ඇවිදීම “හරාම් “ය මොන්ටරෝවක් නැතුව ගමන් බිමන් යාම “හරාම් ය“
පන්සල දැන් වදකගාර තත්වයේ පවතී, ඇබිත්තයාව බාල්කයේ එල්ලා පහරදී මරන්නේ ක්ශණික ධර්මවභෝධය පිණිසය, හැන්දෑවට ගංජා සුරුට්ටුවක් බී පන්සලේ සාමනේර හිමිවරු රෙස්ලින් කෙළගන්නේ ගම්මු සැනසීමටය,සසර දුක පැහැදවීමටය..
පසුගිය සම්බුද්ධත්ව ජයන්තියෙන් පසු මේ ධර්මදීපය ඇදවැටුනේ අගාධයටමය, වෙසක් සිරි වැස්සට දියවී සතියක් යන්නට මත්තෙන් එකා දෙන්නා තැන් තැන් වල මියැදුන හ. තාප්පවලට යටවී, පස්කඳුවලට යටවී, අවි ආයුධ පෙන්වන්නට ගොස් ආදී එකී මෙකී නොකී විවිධ අයුරින් පිරිස් මිය ගියහ, ඒ මිය යන බහුතරය සිංහල බෞද්ධයෝය, ආයුධ පෙන්නන්නට ගොස් දියට පැන මැරුණු හෝ පොලීසියට පහර දෙන්නට ගොස් මැරුන එක “තම්බියෙක්“ එක “දෙමළෙක්“ ගැනවත් අප අසා නැත,
සොත්ති උපාලිලා,පද්මෙලා, ආමි අමිලලා, නාවල නහාල්ලා, ආදී පාතාල ප්රබල නම් ඇසුනත් දර්ගාටවුන් මොහොමඩ්...මඩකලවුවෙ මුත්තුකුමාර් ආදී නම් ඇසෙන්නේ නැත....අවාසනාවකට ඒ පාතාල ගිණුමටද වැඩිපුර බැරවන්නේ සිංහල බෞද්ධයා ය,
බෞදධයා වෙනුවෙන් ආගමික පොලීසියකි, ඒ බුදුන් දෙසූ මගද? පොලීසිය යනු පොළු මුගුරු සහිතව හෝ රහිතව රටේ සාමය හා සහජීවනය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින කොටසකි, ඊට “ආගමික“ එක්වූ විට මැවෙන්නේ සෞදියේ බෙලිකපන, ඇඟිලි කපන ආගමික පොලීසිය එනම් මුතෙව්වන්ය,
බෞද්ධ දර්ශණය යනු පරම අවිහිංසාවාදී දහමක් විනා අවියෙන් බලයෙන් නිලයෙන් පිරිස් මර්ධනයකරන මරාලයක් නොවේ..!
වෙසක් පොසොන් දැන් පාරිභෝගික අවශ්යතාවයක් මිස ආගමික අවශ්යතාවයක් නොවන මට්ටමට පිරිහී ඇත, එහෙව් මාර්කටිං වෙසක්,පොසොන් තුල, රී ලෝඩ් දන්සල්, ඔන්ලයින් ඩිජිටල් තොරන් අරුමයක් නොවේ, කලින් දින වෙන්කල ස්කයිප් ධර්මදේශනා අරුමයක් නොවේ...! ධර්මාවබෝධය පිණිස ෆේස්බුක් එන හිමිවරු සිවුරු හැරයාම අරුමයක් නොවේ..! ඒ ආගමික වෙළඳ සංස්කෘතියේ හැටිය, එසේ කියා අපද වැල යන අතට මැස්ස ගසා ඵලද නෙලාගන්නෙමු, ඔන්ලයින් නිවන් යන්නෙමු, ඩිජිටල් තොරන් බලන්නෙමු, ස්කයිප් බණ අහන්නෙමු, ඉන් නොනැවතී අසපුවල එෆ් බී එන පොඩි සුදු සාදුලාගේ ඉන්ටර්නෙට් බිල්ද ගෙවන්නෙමු...!
සා.......ධු... සා........ධූ.... සා......ධූ
පිහිටක් නැති ,සරණක් නැති, සතුටක් ඇති මුහුනක් නැති
මේ සසර දනව්වේ...
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා බුදුහාමුදුරුවනේ...
හබලක් නැති ඔරුවක් ඇති මිනිසුන් වෙති වෙරළක් නැති
මේ සසර දනව්වේ...
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා බුදුහාමුදුරුවනේ..
නිවනක් ඇති ගෙදරක් නැති ගමනක් වෙති වෙහෙසක් නැති
මේ සසර දනව්වේ...
අපි අසරණ වෙලා වගේ හිතට දැනෙනවා බුදුහාමුදුරුවනේ..
චමින්ද ප්රදීප් සිල්වා ගුණරත්න..
No comments:
Post a Comment
අදහසක් දැක්වීමට යොදවන්නේ ඔබේ කාලයයි,ඔබ ලියනා දේ හා එහි වටිනාකම ගැන පළමුව සිතන්න,...,